Wystąpienia do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów realizowane są przez Rzecznika po rozpatrzeniu wniosku konsumenta.
Wniosek powinien zawierać co najmiej:
- wskazanie osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko) i jej adres zamieszkania,
- opis istotnych w sprawie okoliczności faktycznych
- wskazanie na czym polega naruszenie praw konsumenta
- wskazanie czego wnioskodawca oczekuje od przedsiębiorcy.
Podanie numeru telefonu i adresu e-mail nie jest obowiązkowe, ale znacznie ułatwi kontakt w sprawie. Podanie adresu e-mail jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji o sposobie rozpatrzenia wniosku.
Do wniosku powinny być załączone kopie (skany) dokumentów potwierdzających okoliczności faktyczne opisane we wniosku.
Wniosek powinien być podpisany przez wnoszącego (własnoręcznym podpisem).
Wniosek musi być sporządzony w języku polskim. W przypadku załączników obcojęzycznych konieczne jest ich wiarygodne tłumaczenie (nie jest konieczne tłumaczenie przysięgłe, wystarczające jest dołączenie do tłumaczenia oświadczenia wnioskodawcy, że tłumaczenie odpowiada treścią tekstowi w języku oryginalnym).
Wnioski o interwencję należy składać na biurze podawczym Starostwa Powiatowego w Opolu Lubelskim (przy wejściu głównym) w godzinach pracy Urzędu:
pn., śr-pt. w godz. 715-1515
wt. w godz. 8:00 – 16:00
Wnioski i prośby o interwencję Rzecznika kierowane za pośrednictwem poczty elektronicznej nie będą rozpatrywane.
- Wniosek o interwencję do Powiatowego Rzecznika Konsumentów,