Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje zadania m.in. z zakresu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021 r., poz. 275 z późn. zm.),
Do podstawowych zadań Rzecznika należy w szczególności :
■ Zapewnianie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej
w zakresie ochrony interesów konsumentów,
■ Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
■ Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
■ Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
■ Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych.
Konsument - za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny(tekst jednolity Dz.U.2024 poz.106 z późniejszymi zmianami)
O RZECZNIKU:
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Wioleta Szczucka
Godziny przyjęć interesantów:
Poniedziałek: 7:15 – 15:15
Budynek Starostwa Powiatowego w Opolu Lubelskim
ul. Lubelska 4
24-300 Opole Lubelskie
Pokój nr 307 piętro III
Telefon: (081) 827 61 24
Fax: (081) 827 22 36
- WZÓR WNIOSKU DO RZECZNIKA KONSUMENTÓW
- WZORY PISM
- AKTUALNOŚCI
- INSTYTUCJE KONSUMENCKIE
- INSTYTUCJE POZAKONSUMENCKIE
- REJESTRY I EWIDENCJE